Ikke kødd med ordet voldtekt

Jeg er ganske forbanna nå

Hva er det dere mennesker ikke forstår egentlig?

Det er noen ord man bare IKKE kødder med, og det ene ordet er Voldtekt!

Det er et grusomt ord som beskriver en umennesklig handling,

Det gjør vondt for oss som har opplevd en voldtekt, at andre går rundt å kødder med det ordet

så VÆR SÅ SNILL IKKE kødd med slike ord, det sårer mer enn dere aner

-Mindreverdig-
<3

33 kommentarer

Hani

03.08.2010 kl.22:07

åh, de som går å kødder med sånt går meg på nervene! De skjønner virkelig ikke alvoret i det!
Dem som kødder med det ordet kan ikke være helt gode i hodet sitt.. huff :(

Hilde

03.08.2010 kl.22:09

Jeg er enig!takk for at du skriver det! det går meg på take snart om folk missbruker det mer!
er så forbana lei!
Jeg vet.. :/ er mange som kødder med det. Og da må jeg rett og slett bare gå min vei.

Jannike

03.08.2010 kl.22:18

Helt enig det er motbydelig! og dem som gjør det skulle blitt (voltatt) selv! så kunne de selv se hvor stykt det er!

har spørsmålsrunde på bloggen ;) vist du vil være med

hilsen: (www.kexs.blogg.no

rosaelefanterx

03.08.2010 kl.22:24

Helt enig! Man burde tenke litt over hva man sier før man sier en ting! Man vet aldri hva man møter på eller hva de personene har opplevd! Lykke til videre! :)<3

Isabella

03.08.2010 kl.22:25

Jeg har skjønt det at du har blitt voldtatt, men likevel. Det er fire år siden! Det er noe som kunne skjedd med hvem som helst. Du bør komme over det. Og selv om du har blitt voldtatt en gang, tviler jeg på at du har det så jævlig trist. Du skriver stadig vekk dikt. Alle er triste. Du skal være glad du har et liv, og at du lever det i Norge. Andre mennesker lever et liv hjemme hos voldtektsmenn, og blir voldtatt hver dag. Du har faen ikke et så jævlig trist liv. Når du er så jævlig trist hele tiden på bloggen, er det som om du skryter av det at du har blitt voldtatt. Du klager, syter og "gråter" over hendelsen. Men jeg skal si deg en ting - du er ikke mindreverdig. Du er like mye verdt som alle andre, og det vet du godt.

Tenk litt før du føler deg så "trist", "lei" og "mindreverdig" på bloggen. Du bringer ikke medfølelse til folk. Du gjør oss lei oss, negative og deppa. Du er så jævlig utakknemlig, som faktisk har det bra. Nå.

Vel. Du skjønner hva jeg mener. Tenk litt over det i hvertfall.

Hild Frøya

03.08.2010 kl.22:33

jeg har vurdert å skrive om dette selv. men jeg finner liksom ikke de rette ordene. Sikkert fordet jeg blir så sint og såra når jeg leser eller hører det ordet i andre sammenhenger..

R. Morsan

03.08.2010 kl.22:42

Ok mener ikke å blande meg inn, men når jeg leser hva "isabella" har skrevet blir jeg ganske irritert...

Det er visst ikke alle som klarer å tenke seg hvordan det faktisk er. Og om man bare blir deppa og lei seg av å lese slike blogger, så må man da ha vett til å holde seg unna!

Slik negativitet kunne jeg greid meg fint foruten.

Isabella

03.08.2010 kl.22:43

sv: Du trenger seriøst ikke å klikke totalt. Bare slett kommentaren og kom deg over det. Hvis det er sånn som dette du takler hindringer og kritikk, er det ikke rart du har det så trist.

tuttelutta

03.08.2010 kl.23:18

jannike: Jeg syns det er helt teit av deg å skrive at de som kødder med ordet voldtekt skulle blitt voldtatt selv slik at de hadde skjønt det.

Nå vet ikke jeg om du selv har blitt voldtatt, men hadde du det så tipper jeg at du ikke hadde villet at NOEN andre her i verden hadde blitt det.

Uansett hvor ille der er så syns ikke jeg at man skal "ønske" at andre hadde blitt voldtatt for å skjønne det. For det er en fryktelig handling!

tuttelutta

03.08.2010 kl.23:22

Isabella: Jeg fatter virkelig ikke at du kan skrive noe slikt. Jeg ser at du bare er 13 år, og vet sikkert ikke hva du snakker om heller. Mennesker reagerer på traumer på forskjellige måter, noen blir helt knust, og kan være det i mange år, til og med hele livet. Mens andre ikke reagerer i det hele tatt( selvfølgelig kommer det en reaksjon, men andre har den lenger enn andre). Så jeg syns det er helt unødvendig å kritisere "mindreverdig" på den måten.

Og hvis du blir så deppa av å lese denne bloggen, så kan du jo heller gå over til en annen blogg ;)

Tin3

03.08.2010 kl.23:22

jeg bruker og si til min kjæreste : "skal jeg voldta deg?" når vi tuller (nå snakker jeg ikke om sex!) jeg leser sjeldent bloggen din.. fordi jeg synes den er mer handlet om DEG og hvor FÆLT du har det HELE tia, enn at du går fremover i livet. Det er ikke for å være slem eller se ned på deg, men jeg synes du rett og slett er patetisk.. Du går ikke fremover, og du vil tydeligvis ikke ha hjelp. Jeg har NESTEN blitt voldtatt 2 JÆVLA ganger! ( OG en var en god venn og den andre var familie), men hvis jeg hadde sittet inni soveromskroken min og syntes synd på meg selv hadde jeg aldri funnet Espen og jeg hadde aldri hatt det fantastiske livet jeg har nå. Jeg har også ei venninne som har blitt voldtatt opp til flere ganger, men hun lever livet sitt fordeom! jeg sier ikke at voldtekt er forferdelig og at man føler seg neppå den første tiden. men man må heise seg selv opp.

ungmor90

04.08.2010 kl.00:06

Isabella: Skjønner faktisk ikke at du kan være så ufølsom og skrive noe sånt i det heletatt! Du kan ikke uttale deg om hvordan det er og bli voldtatt når du ikke har blitt det selv! Du kan ikke vite hvordan hun har det, selv om det er 4 år siden det skjedde. En sånn opplevelse vil følge hun hele livet, og det er ikke bare noe som detter vekk rett etterpå! Syns virkelig at du burde holdt de ordene for deg selv. Men som hun andre sa, så er jo du bare 13 år, og skjønner deg ikke på sånt ennå.. Men og vise så lite respekt og ufølsomhet til ei som har blitt voldtatt , er provoserende for andre !

ultra

04.08.2010 kl.00:16

La det ikke herske noen tvil om at voldtekt er grusomt, og at det kan ta veldig lang tid å klare å leve sitt liv "normalt" igjen. Noen klarer det aldri. Men jeg er litt enig med Isabella her også, ihvertfall slik jeg leser hennes kommentar; man må passe seg for å ikke dyrke sorgen. Jeg tror ikke hun mener å bagatellisere opplevelsen Mindreverdig her beskriver, eller å kritisere henne for hennes håndtering av ettervirkningene. Jeg leser Isabellas kommenter som en oppfordring og en oppmuntring til å gå videre med livet. Fordi du slett ikke er mindreverdig :-) Å blogge om problemet i lengre tid kan føre til at du graver deg ned i det, murer deg inne med sorgen og kompleksene...river skorpa av sårene gang på gang på gang...

deepinsidemyhead

04.08.2010 kl.01:26

Vel jeg har jo opplevd det.. Men faktisk så kødder jeg med ordet voldtekt... Jeg har vel uansett tatt det på en annen måte enn mange, ihvertfall de bloggene jeg har vært innom.. Nå bruker jeg vel mer eller aldri voldtatt om meg selv.. Burker det heller til andre ting.. Så folk er jo forskjellige da=) Kommer nok ei heller til å slutte med det.. Men nå er jeg som regel litt forsiktig med hvem jeg kødder med også.. Som regel er det ting som får gjennomgå=P Det er jo et ord for min del og ingenting mer.. Er vel heller handlingen som ikke er så grei..

Men så klart alle kan jo bli såra av forskjellig ting, det kommer vel helt an på hvordan man tar ting, og det er jo veldig individuelt=)

Ann Helen

04.08.2010 kl.02:17

Jeg liker tanken på å bli voldtatt av en deilig mann med masse tattoveringer og piercinger og utvidninger.. en mann som bruker makt over meg, bestemmer hvilken stilling jeg skal ligge i mens han kveler meg med hendene sine, ikke for hard, også er hendene mine bindt fast bak ryggen min. En helt jævli potisjon, men sykt gøy hadde det vært. Hadde vært et stort adrenalin kick etterpå i hvertfall! Jeg trur du er litt masochistisk på din måte. No fence xD Gud må ha vært saddist for å ha skapt menneskene.

idunnhelene

04.08.2010 kl.08:17

Nei, fysj. Helt enig, man tuller ikke med slike ord. Men folk må jo mene det de vil mene, men jeg syns at dette er et ord som skal ha sin betydning. Voldtekt = en grusom handling, man kan ikke gjøre om dette til noe hyggelig. For det er nettopp ikke dette.

Dette går nok sterkere innpå deg enn oss uvitende personer utenfor, for vi vet ikke hvordan det er og siden folk ikke vet helt hvordan det er så spøker noen med dette.

KOWU

04.08.2010 kl.10:30

Oh, jeg elsker mennesker som virkelig ikke vet hva de snakker om og snakker om det alikevell.. Drittfolk.

Liljen ~Life As it Is~

04.08.2010 kl.22:05

Kunne ikke vært mer enig. Har møtt så mange som kødder med det, og det smerter meg så veldig... :/ Men de tenker ikke over slikt de som ikke har vært der selv tror jeg... :(

Ida

06.08.2010 kl.16:44

ENIG!

Sofie

07.08.2010 kl.22:05

Isabella: jeg tror ikke du helt forstår hva vi som har blitt utsatt føler. Du er 13 år, og kanskje du i det hele tatt ikke forstår hva det vil si og bli voldtatt. Det tar flere år med terapi og få ordnet opp i voldtekt, siden det er en såpass traumatisk hendelse, det er faktisk en av de mest traumatiske hendelsene som kan skje et menneske fordi man ikke har kontroll om sg selv. hadde du virkelig sagt det til venninen din om det var hun som hadde blitt voldtatt? eller så burde du være litt forsiktig med hva du sier. For anonyme blogger, tenk hvis en av vennene dine har en anonym blogg? - Tenk før du skriver.

- MIndreverdig: Du er herlig og jeg elsker smilet ditt<3<3Glad i deg<3

- Sofie

bh

08.08.2010 kl.04:51

Isabella: Hva er det for en kommentar? Hvis du ikke liker denne bloggen, slutt å lese den da vel. Tenk deg om før du kommer med en såpass upassende kommentar. "Skryter av voldtekten" - det er en grunn for at denne bloggen er anonym, "mindreverdig" får ut sine tanker og følser. Og at du, Isabella kan komme med et utsagn som "Det er fire år siden! Selvom du har blitt voldtatt en gang, tviler jeg på at det er så jævlig trist". Bare en liten påminnelse om ettervirkninger av voldtekt; angstproblematikk, depresjon, selvskading, selvtillit 0%, isolerer seg selv og undertrykker alle følser. MED MER. Er ikke det jævlig nok for deg Isabella?

Og forresten, ja jeg hater når folk kødder med ordet. Det er kvalmt og motbydelig.

Stå på, Mindreverdig.

Tullemor

08.08.2010 kl.21:59

eg har blitt utsatt for de selv. eg ble kjempe lei meg av noen par kommentare eg leste her.man skal ikkje kødde med sånt.. folk kan skrive om de de vil. vis noen ikkje liker lavære og kommmenter så frekke ting. synes du skal stå på. skriv de du vil. skjønner deg utrolig godt. og de er ufatelig ekkel og tunkt.

stå på pass god på deg selv.

✂ ingen blogger ✂

09.08.2010 kl.00:59

Off jeg forstår deg UTROLIG godt, stå på, du vil nok klare deg, du får mange fine kommentarer, og ikke bry deg om disse stygge kommentarene ,VET utrolig godt hvor vondt det gjør, hater at folk kødder med ord som gjør vondt, noen mennesker eier bare ikke selvrespekt rett og slett, jeg blir så forbanna, det er bra du har et sted å få skrevet ut følelsene dine på, enig med de fleste her, men til dere som skriver frekke kommentarer, tenk over hvordan det føles for henne? altså 4 år er ikke lenge, NÅR man har OPPLEVD noe så fælt, JEG OPPLEVDE Å MISTE MIN MOR FOR 3 ÅR SIDEN OG DET ER HELLER IKKE LENGE. sååå tenk over,, det kan såre ved å si visse ting.. bare STÅ PÅ MINDREVERDIG, ELLER HVA DU EGENTLIG heter : ) <3 jeg vil ditt beste : )

Meg;)

10.08.2010 kl.21:17

Vet hvodan du har det.. Ikke med ordet voldtekt.. Men frks narkotika, faren min døde pga narkotika, og det sårer når andre kødder med det! De kan si frks ''Jeg går på narkotika, og tror jeg er kjempe kul'' osv osv, men de vet ikke en jævla ting om det. Jeg vet selv en del om det, og det er ikke som alle tror. Tro meg.. Og, jeg hører stadig folk som kødder med voldtekt og sier frks ''Oh, jeg skal voldta deg" eller "hjeeeeelp, han fyren kommer til og voldta emg<:O!!" Osv, jeg skjønner virklig ikke hvorfor ikke folk tenker seg litt om?.. Ord sårer..

klem

meg;)

15.08.2010 kl.23:34

Jeg leste gjennom komentarene her, huff.. Flere som har komentert tilbake til Isabella, så jeg skal la være.. Jeg ble ganske så oppgitt over den komentaren! Men en ting til mange av dere som komenterte til henne og skrev ''du er bare 13, du vet ikke hva du prater om'' Osv, greit hun vet kanskje ikke det, men jeg er 13 selv, og det skal jeg si dere, jeg vet godt hva voldtekt er og at det faen ikke er lett og komme seg gjennom det! Jeg gidder ikke lage en laaang komentar.. Jeg bare ville si fra, ikke døm folk etter alderen, det er jeg jævlig lei av.. Jeg var hos noen folk i helgen, de hadde besøk av masse folk, jeg ble kjent med de, og flere av dem tippet at jeg var 17-18 år, pga. hvordan jeg snakket, hva jeg snakket om oppførsel osv.. De trodde nesten ikke på meg da jeg sa at jeg var 13;) Jeg skjønner poenget deres, men vær så snill, ikke døm etter alderen..<3 Sorry, men jeg er så lei det..

Btw; Til dere som skriver ting som "åh, dette er bare en klage blogg!" Eller "Herre gud, det eneste du gjør er og klage over livet ditt! Dååååååååårlig blogg!" Faktisk, så er det blogger som denne,www.sofiesrareverden.blogg.no osv som er interresange og lese. Det intresserer meg midt i ræva hva dere andre spiste til niste på skolen, jeg skjønner ikke at folk syns det er så gøy og lese om hva folk har spist, hva de hadde på seg, og at de klager over livet fordi det er for mye lekser! -.- Nei, det er blogger som dette som er bra blogger! (Egentlig burde det ikke vært NOEN sånne blogger,for ingen i hele verden fortjener og bli voldtatt).. Jaja, får avslutte her: )

Lykke til videre, jeg har troen på deg vet du!;)

16.08.2010 kl.21:03

Jeg er så enig! har alltid tenkt at det er et forferdelig ord, så bruker folk DET ordet som tull.

Blir så forbanna...

EmilieJohanne.

17.08.2010 kl.00:29

Det er sant, man tuller ikke med det. Det er sant at man må komme seg over det, og ha litt selvironi osv, men for dem som fortsatt sliter veldig med ettervirkning etter voldtekt, så vil nokk de køddene gå inn på personen uansett om personen vil det eller ikke. Når jeg hører det prøver jeg å ikke lage en stor sak ut av det og heller prøve og ignorere det, men sannheten er at det er jævlig og høre på. Jeg sliter fortsatt en del med å takle det. Og når noen kødder med slikt, blir jeg påmindt om hendelsene, og da settes tankeprosessen i gang. Så det hjelper ikke å skjerpe seg, uansett hvor mye jeg prøver og vil, så ender det negativt for min del.

Og bare for å understreke det, skadene fra en voldtekt som skjedde i barneårene, kommer normaltsett ikke før i ungdomsårene. Fortrengte minner kan være helt forjævlige, og folk som ikke har kjent og følt på det selv, kan ikke komme her å si at det handler om å skjerpe seg, for angsten man sitter igjen med er helt jævlig. Det er en ting å tenke det, men det hjelper fint lite og slengte ut til folk at dem skal skjerpe seg. Selv om det skulle være et tilfelle, så gjør det bare vondt værre.

Så lenge du kjemper, tar i mot hjelp og prøver ditt, så kan man ikke forvente mer. Følelsene og minnene er der, uansett.

My

18.08.2010 kl.16:31

Isabell : Når du skriver sånne ting, beviser det bare hvor lite du vet om de som faktisk blir voldtatt. Voldtekt er en umenneskelig handling, og hadde jeg blitt utsatt for det hadde jeg ikke vært like sterk som jeg er nå.

Folk som blir voldtatt kan slite veldig mye psykisk og har traumer, så vis litt sympati. Du kunne aldri ha sett deg selv i den situasjonen, du tenker sikker at du hadde kommer øvet det, men jeg tviler jævligt :)

Og mindreverdig, hun er bare et person som ikke forstår hva du går gjennom :)

Lykke til videre <3

Anonym

29.08.2010 kl.16:56

Åh herregud mennesker, slutt og krangle om dette.

Ja, voldtekt er en traumatisk hendelse. Men det er ikke noe fasitsvar på reaksjonen vær enkelt menneske vil ha på det, så det er like uvitende og si at folk vil slite med det livet ut som det er og si at voldtekt ikke er noe særlig problem.

Det spørs helt og holdent på hvor mye man har vært gjennom tidligere i livet, hvordan man selv har lært seg eller hvordan andre har lært deg og takle negative opplevelser du får i livet. Noen kan komme over det fort, andre kan boltre seg i sorgen i årevis. Enkelte mennesker klarer og komme seg over ting uten noen store problemer, mens andre ikke aner hvordan de engang skal starte med det.

Og ærlig talt.. Mindreverdig, du laget denne bloggen som en OFFENTLIG blogg. Ergo, du kommer til og få folk som er uenig, folk som ikke forstår deg, kanskje tilogmed folk som hater deg. Så lenge denne bloggen ER OFFENTLIG har du ingen grunn til og klage over hva slags kommentarer du får tilbake, når det er DU som åpner for negative kommentarer ved og snakke om noe så "kontroversielt" på et offentlig plan.

Mitt råd til deg er og ta en pause fra denne bloggen, for som mange har sagt allerede, hva du gjør når du har denne bloggen som fokuserer på dette traumet ditt, er og boltre deg i din egen sorg. Du gir ikke deg selv en god nok sjangse til og bevege deg videre fra problemet ditt. Ta personene du har rundt deg i bruk, og prøv og gjør det beste ut av vær dag du har. Og ikke kom med en kommentar om hvor uvitende jeg er, jeg ble seksuelt misbrukt av stefaren min i seks år, så jeg vet mer enn nok om traumer som dette. Men tilogmed jeg klarer og leve et nogenlunde normalt liv. Jeg trenger ikke en blogg hvor jeg forteller dette til alle og enhver selv om de egentlig ikke har stor intresse i og høre, og jeg trenger ikke at folk synes synd på meg, for i motsetning til deg så trives ikke jeg i rollen som offeret. (Jeg sier ikke at dette er slik det er, jeg snakker helt og holdent på det inntrykket du gir til verden.)

Reis deg opp for faen, gi deg selv litt verdighet, og bare PRØV og ha det bra. Selv om du ikke får det bra av og prøve så skader det ikke, og da kan du værtfall gå med en litt strakere rygg og si: Jeg har faktisk prøvd.

Lykke til.

Susanne Stenehjem

30.08.2010 kl.12:59

Så enig !!

Knut

04.02.2011 kl.13:36

Det finnes tre måter å kommentere på: 1) positiv, 2) negativ og 3) holde kjeft. De som er så flinke med det negative, synes jeg kan bli enda flinkere med å holde kjeft. På den måten blir det mer positivt for oss alle.

Skriv en ny kommentar

hits